zo 24 apr

Adventskerk

Concert fluit en vleugel César Franck & Tijdgenoten

Het 200-ste geboortejaar van César Franck (1822-1890) is een mooie aanleiding voor stadsorganist Simon Stelling om alle grote orgelwerken van deze beroemde Franse componist in een concertreeks uit te voeren op het gerestaureerde Steinmeyer-orgel van de Adventskerk.

Concert fluit en vleugel César Franck & Tijdgenoten

Tijd en locatie

24 apr 2022, 16:30 – 17:30

Adventskerk, Julianastraat 69, 2405 CG Alphen aan den Rijn, Nederland

Over het evenement

Tijdens dit concert treedt een vooraanstaand Alphense fluitiste, Sannie de Jongh, op. Door Simon Stelling aan de vleugel begeleid, zal zij werken vertolken van tijdgenoten van César Franck die op enigerlei wijze door hem zijn beïnvloed: Sonate pour flûte et pianovan Mel Bonis (1858-1937), drie werken van Claude Debussy (1862-1918), namelijk Claire de lune, Prélude à l'après midi d'un faune en Arabesque no. 1, en één werk van Philippe Gaubert (1879-1941): Sonate no. 3 pour Flûte et Piano.

Volgende concerten in deze concertreeks:

• 22 mei; concert zang en vleugel, Martine Straesser en Simon Stelling
  • 19 juni; orgelconcert, Simon Stelling
  • 25 september; orgelconcert, Simon Stelling
  • 23 oktober; orgelconcert, Simon Stelling
  • 6 november; slotconcert, Simon Stelling

Toegang is vrij. Na afloop is er een collecte voor de gemaakte kosten.