STEINMEYER ORGEL.

De Adventskerk in Alphen aan den Rijn is in het rijke bezit van een uniek instrument: het Steinmeyer-orgel. Dit orgel is het enige Steinmeyer-orgel in Nederland dat zich nog geheel in originele toestand op de originele plaats bevindt. Een orgel waar Alphen aan den Rijn met recht trots op mag zijn, en dat bewaard móét blijven voor komende generaties!

​

In 2020 is het orgel grondig gerestaureerd. Nu zijn klank en kleur gelukkig weer terug in het orgel. Kerkgangers, orgelliefhebbers en inwoners van Alphen aan den Rijn en daarbuiten kunnen komende decennia weer volop genieten van het prachtige geluid van dit unieke koningsinstrument.

​

Ter gelegenheid van deze reusachtige restauratie, is er een boekje uitgebracht. Dit boekje is een geschenk en een mooie herinnering aan deze periode.

​

Klik hier om meer te lezen over het Steinmeyer-orgel in de Adventskerk en de restauratie.

​

Luister hier naar een orgelfragment op NPO Radio4 in het programma Maatwerk met Sander Zwiep.