za 06 jan

Alphen aan den Rijn

Alphens Nieuwjaarsconcert 2024

Het nieuwe jaar 2024 muzikaal inluiden? Kom dan naar het Alphens Nieuwjaarsconcert in de Adventskerk in Alphen aan den Rijn. Het 25-koppige klarinet-ensemble 'Hart van Hout' speelt samen met stadsorganist Simon Stelling een feestelijk programma!

Registratie is afgesloten
Andere evenementen bekijken
Alphens Nieuwjaarsconcert 2024

Tijd en locatie

06 jan 2024, 16:00 – 17:15

Alphen aan den Rijn, Julianastraat 69, 2405 CG Alphen aan den Rijn, Nederland

Over het evenement

In 2017 is een regionaal klarinet-ensemble 'Hart van Hout' opgericht door twee klarinettisten Evie-Janne van Noorel en Paul Verlaan. ‘Hart van Hout’ is een project-ensemble met als doel klarinettisten van verschillende niveaus bij elkaar te brengen. In een aantal repetities wordt een concertprogramma ingestudeerd onder leiding van dirigent Gerhart Drijvers.

In Hart van Hout spelen klarinettisten mee op alle soorten klarinetten; es-, bes-, alt-, bas- en contrabasklarinetten. Bijzonder is dat de klank van een klarinet een gelijkenis heeft met een orgel. Het Steinmeyer-orgel heeft ook prachtige klarinet registers. Daarom is het idee ontstaan om een Alphens Nieuwjaarsconcert te geven samen met stadsorganist Simon Stelling.

Het programma staat voornamelijk in het teken van licht klassieke muziek. Traditiegetrouw wordt er tijdens het wereldberoemde nieuwjaarsconcert in Wenen, dat elk jaar op 1 januari wereldwijd wordt uitgezonden, muziek van Weense componisten gespeeld. Simon Stelling speelt bijvoorbeeld een orgelarrangement van een beroemde wals van Johann Strauss en de Ouverture van "Le Nozze di Figaro" van Mozart.

Kaarten kosten €10 per stuk. Het concert start om 16:00 uur.

• Alphens Nieuwjaarsconcert 2024

Dit ticket geeft, na betaling aan de deur, toegang tot het Alphens Nieuwjaarsconcert 2024 in de Adventskerk in Alphen aan den Rijn.

€ 10,00
    Verkoop geëindigd op