Succesvolle Escape room in de Adventskerk

Op zaterdag 25 juni hebben meerdere groepen met vrienden en familie de escape room in de Adventskerk gespeeld. Met elkaar gingen ze op jacht naar "Het verdwenen akkoord" uit het Steinmeyer orgel. Deze activiteit is bedacht als onderdeel van de viering van 100 jaar Adventskerk.

Na een korte inleiding per video, waarin stadsorganist Simon Stelling de hoofdrol speelde, startte de aftelklok van de escape room. Met in totaal 60 minuten op de klok, werden de groepen uitgedaagd om ingewikkelde puzzels op te lossen, sloten te openen en gewaagde ruimtes in te gaan.

"Het was een geweldig leuke middag om met een vriendengroep deze spannende escape room te spelen"

Het team dat als snelste "Het verdwenen akkoord" wist te vinden, werd de winnaar van de escape room. Het winnend team had slechts 40 minuten en 40 seconden nodig.

Gelukkig wist elke groep zich binnen het uur te bevrijden, door het verdwenen akkoord te laten horen. Na alle opwinding en spanning trakteerde Simon Stelling de deelnemers op een privé mini-orgelconcert. Ook mochten deelnemers bij hoge uitzondering zelf het Steinmeyer orgel bespelen.