Terugblik inwijdingsconcert

Hoera, het Steinmeyer-orgel in de Adventskerk in Alphen aan den Rijn bestaat 100 jaar. Speciaal voor deze gelegenheid heeft organist Simon Stelling op 18 juni 2023, het inwijdingsprogramma uit 1923 in 2023 herhaald opgevoerd.

Ds. Leo van Rikxoort, predikant van de Adventskerk, heeft zijn medewerking verleend tijdens dit concert.

Het programma die middag was als volgt:

• Psalm 33: 2 (berijming 1773)

• Opening

• Psalm 150: 1,2,3 (berijming 1773)

• Sonate no. 2 (Mendelssohn Bartholdi)

• Prelude en Fuga in e klein (J.S. Bach)

• Intermezzo (Jos Rheinberger)

• Abendlied (Rob Schumann)

• Psalm 68: 10, 17 (berijming 1773)

• Consolation (Franz Liszt)

• Adagio in a klein (J.S. Bach)

• Toccata en Fuga

• Slotzang Gezang 96

Het concert is terug te kijken op: https://www.youtube.com/watch?v=twq66eVMA10

Als u heeft genoten van de opname van dit bijzondere concert, zijn we zeer blij met uw vrijwillige gift, die u met de getoonde QR code in de video kunt betalen. Hiermee steunt u onze stichting Vrienden van de Adventskerk.

De Stichting heeft ten doel het financieel ondersteunen van het in goede conditie houden van de Adventskerk te Alphen aan den Rijn met orgel en interieur, en het ontsluiten van het gebouw met muzikale en culturele activiteiten voor de inwoners van Alphen aan den Rijn en daarbuiten.

Graag maken we u attent op alle andere orgelconcerten op het Steinmeyer-orgel in deze kerk. Bekijk hiervoor onze website: www.vriendenvandeadventskerk.info/evenementen