terugblik op orgelconcert van daniel roth

Op zondagmiddag 16 april speelde de Franse meesterorganist Daniel Roth op het Steinmeyer-orgel in de Adventskerk in Alphen aan den Rijn. Het was een bijzonder bezoek ter gelegenheid van het 100-jarige bestaan van het Steinmeyer-orgel in de kerk.

Foto: Daniel Roth op het Steinmeyer-orgel (foto gemaakt door Alexander Schippers)

Ik heb veel lof voor het gerestaureerde Steinmeyer-orgel. De klank is geweldig en de tractuur is buitengewoon snel en accuraat, zegt Daniel Roth na afloop van het concert.

De bezoekers van het concert waren zeer onder de indruk. Zelfs een van de bezoekers heeft tijdens het concert een kleine tekening gemaakt en drie gedichten geschreven. Deze zijn te mooi om niet te delen.

Dank voor deze prachtige ervaring en ik hoop op nog meer van deze ontmoetingen, aldus de muziekkunstenares Ann van Wingerden op haar sociale media na afloop.

Op het YouTube kanaal van Stichting Vrienden van de Adventskerk is het gehele concert nogmaals terug te bekijken. Klik hier voor het orgelconcert van Daniel Roth op 16 april 2023.