Unieke lichtshow kan definitief doorgaan

De geplande lichtshow op de 100-jarige Adventskerk kan definitief doorgaan op donderdag 10 februari tot en met zaterdag 12 februari 2022. De aangekondigde versoepelingen maken het mogelijk om onder voorwaarden de opening van het feestjaar uit te voeren.

“Keys of Light, zoals de lichtshow genoemd is, is onze opening van het feestjaar rondom het 100-jarige bestaan van de Adventskerk. Al 40 pianisten hebben zich aangemeld om de piano die voor de hoofdingang van de kerk staat, te komen bespelen. Met hun pianospel activeren ze tegelijkertijd een unieke lichtshow op de buitenkant van de kerk,” zegt Jan de Kruijf bestuurslid van de jubileumcommissie.

Dit open podium met als motto: “Wij delen de vleugel, deel jij je talent” zal onder de nieuwe corona voorwaarden georganiseerd mogen worden. Hoewel het een buitenevenement is en de kerk voor toegang gesloten is, zal het gebied voor de Adventskerk worden afgezet met dranghekken. Hier vindt een verplichte corona toegangscheck plaats en kunnen bezoekers binnen de afzetting plaats nemen op een vaste zitplaats. Ook een mondkapje is verplicht en mag af als men op de stoel zit.

“Ondanks we het evenement met de handrem erop moeten organiseren, vinden we het belangrijk het veilig voor alle bezoekers en deelnemers te doen. Iedereen is welkom om te komen kijken op genoemde avonden tussen 19:00-22:00 uur, maar alleen onder deze voorwaarden.”

Er zijn nog enkele plekken vrij om op de piano te spelen op donderdag 10 februari. De andere avonden zijn volledig volgeboekt. Alle aangemelde pianisten krijgen ieder 10 minuten speeltijd, zodat zoveel mogelijk mensen aan de beurt komen. Burgemeester Liesbeth Spies en kinderburgemeester Safae Ahannay zullen de lichtshow officieel openen op 10 februari.

“Muziek verbindt en maakt mensen blij. Dat kunnen we zeer goed gebruiken in deze tijd. Fijn dat we dit nu definitief kunnen organiseren,” zegt de Kruijf.

32 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts