Gezinsvoorstelling Carnaval der Dieren in Adventskerk

Alphen aan den Rijn 22 augustus 2023Stichting Vrienden van de Adventskerk organiseert op zaterdagmiddag 9 september een theatervoorstelling in de Adventskerk. De kerk is die dag de gehele dag geopend voor publiek vanwege Open Monumentendag. Met deze voorstelling wordt Open Monumentendag in de Adventskerk op een bijzondere manier afgesloten.

Het Carnaval der Dieren van Camille Saint-Saëns wordt op het Steinmeyer-orgel door stadsorganist Simon Stelling gespeeld. Hij wordt daarbij ondersteund door Aubrey Snell (spel en saxofoon), Theo de With (spel) en Hesther de With (spel). Zij wekken de dieren in dit stuk tot leven.

“In deze gezinsvriendelijke en humoristische voorstelling zitten, zoals de titel al aangeeft, heel veel dieren verstopt. Vanaf de leeftijd zes jaar en ouder is het een heel leuk uitje voor het gezin. Kinderen worden ook écht bij de voorstelling betrokken. De toegang is gratis,” zegt Stichting Vrienden van de Adventskerk.

“Het belooft een feestelijke voorstelling te worden. Het orgel bestaat dit jaar ook officieel honderd jaar. Met muziek en spel kunnen we jong én oud laten kennismaken wat het orgel allemaal kan. Zelfs als het al zo’n hoge leeftijd heeft bereikt,” lacht Simon Stelling.

De kerk is de hele dag toegankelijk voor het publiek. Vanaf 10:00 uur openen de deuren vanwege Open Monumentendag. De kerk en het orgel kunnen van dichtbij bekeken worden. Er is een leuke verkoop van kaarten, cd’s, en andere snuisterijen. Het slotconcert op Open Monumentendag is vaak een orgelconcert. Deze keer is er gekozen voor een theatervoorstelling voor het hele gezin, waarin het orgel een prominente rol heeft.

Gratis toegangstickets zijn te verkrijgen via de website van de stichting: https://www.vriendenvandeadventskerk.info/event-details/theatervoorstelling-carnaval-der-dieren

De theatervoorstelling start om 16:00 uur en duurt bijna een uur.

Bijlage:

Carnaval der Dieren (v.l.n.r Aubrey Snell, Simon Stelling, Hester de With, Theo de With)

Carnaval der Dieren II

Foto's: Alexander Schippers