Sander Zwiep van NPO Radio 4 presenteert start concertreeks in Adventskerk

Zondagmiddag 27 maart presenteert Sander Zwiep het startconcert in de reeks César Franck & Tijdgenoten. In deze concertreeks voert stadsorganist Simon Stelling alle grote orgelwerken van deze beroemde Franse componist uit op het Steinmeyer-orgel van de Adventskerk.

Sander Zwiep plaatst de muziek van Franck in de historische en muzikale context, en licht met Simon Stelling stukjes uit de twee grote werken die in het startconcert het programma staan Fantaisie en ut en Grande Pìece Symphonique. De muziek van Franck behoort tot de absolute top van de orgelliteratuur. Met zijn composities heeft Franck de weg geopend naar de muziek van componisten als Debussy en Vierne; componisten die later in de concertreeks op het programma staan, in concerten met orgel, fluit, zang en vleugel.

Het startconcert begint om 16.30 uur en duren een uur. Tickets zijn gratis; er wordt een collecte gehouden.

Aanmelden concert klik hier

Foto: Sander Zwiep (credit: John Wiersma Fotografie)