Black Gospelconcert trekt volle kerk; gospel is hot

Stichting Vrienden van de Adventskerk verzorgde vrijdag 14 december een Black Gospelconcert met het Chosen Gospel Choir, Pearl Jozefzoon en Sharon Kips in de Adventskerk. Een bomvolle kerk genoot van een uniek en zeer geslaagd optreden als opmaat naar de feestelijke kerstdagen.

"Wat geweldig dat dit voor het 2de jaar op rij zo succesvol is. Een uitverkochte kerk ook dit keer weer. We hadden zelfs mensen op de wachtlijst staan. Gospel is hot!’, concludeert Jan de Kruijf, voorzitter van de stichting. Het optreden van vocaliste Pearl Jozefzoon, die hoogzwanger is, werd ondersteund door Sharon Kips en het Chosen Gospel Choir. Een unieke en zeer muzikale avond met bekende klassiekers als “Go Tell It On The Mountains” en “Something Inside So Strong."

De opbrengst van de kaartverkoop komt geheel ten goede aan het behoud van de Adventskerk als monumentaal en religieus erfgoed. De stichting is begonnen met plannen maken voor de activiteiten in 2019.

"We hebben als stichting mooie activiteiten mogen organiseren en men weet de Adventskerk hiervoor te vinden. Hieraan hebben de lokale sponsors bijgedragen, waarop we enorm trots zijn. Zonder hen is het niet mogelijk zulke mooie dingen te doen. We kijken uit naar een nieuw jaar vol bijzondere evenementen in de Adventskerk."